Tevredenheid patiënten 2020

Als HGC Rijswijk willen wij graag weten hoe onze patiënten de kwaliteit van zorg ervaren.
Door jaarlijks een onafhankelijk onderzoek te laten uitvoeren krijgen we meer inzicht in uw ervaringen. Hierdoor kunnen we, daar waar nodig, onze zorg nog verder verbeteren.
Wij stellen het zeer op prijs dat veel patiënten de tijd en moeite nemen om de vragenlijsten in te vullen. Hierdoor kunnen wij steeds betere zorg verlenen!

Vanuit het onderzoek over de periode augustus 2019 – augustus 2020 blijkt dat de patiënten zeer tevreden zijn. Ook zou het overgrote deel van de patiënten ons graag aanbevelen bij vrienden/familie.

Ten opzichte van de landelijke cijfers van de zelfstandige klinieken scoort HGC Rijswijk op bijna alle onderdelen hoger. Dat is een goed teken.
De scores lopen van 8,4 tot 8,9. Iets om trots op te zijn!

Op het onderdeel nazorg (informatie over controles, medicatie, herstel, noodgevallen) scoren we een 7,9. Dit is iets lager dan het landelijk gemiddelde. We gaan hard aan de slag om ook op dit punt beter te worden.

Patiënten konden in het onderzoek ook complimenten en verbetertips geven.
Patiënten geven vooral complimenten over de service, vriendelijke en behulpzame opstelling van medewerkers, heldere informatie en de deskundige begeleiding. De verbeterpunten zijn erg divers van aard. Al deze verbeterpunten zijn, op het moment dat dit speelde, door medewerkers direct intern gemeld zodat we snel acties hebben kunnen ondernemen.

“Uitstekende zorg, deskundigheid en alertheid van verpleegkundigen en artsen. Ook de service van baliemedewerkers en chauffeurs”

“Alles prima geregeld. Vriendelijk personeel en schone omgeving”

“De uitstekende verzorging van de begeleiders en korte communicatielijnen”

 “De begeleiding was pico bello in orde. De consulten met de arts waren duidelijk en alle vragen werden beantwoord”

Menu